Julen 2009

Nu är jag hos min pappa, ska öppna ännu fler julklappar snart från pappas sida, så det blir som julafton gånger två för mig! Jag är väldigt nöjd över de juklappar jag har fått hittils och kommer nog att vara lika nöjd med de jag får nu! Här är iallafall min jul:

Dan före dopparedan
: Jag, syster, mamma, mormor och morfar kom till Gällivare, till mina kusiner och moster, vid två-tiden. Den här dagen gjorde vi inte så mycket, åkte och handlade inför julafton och såg på tv. På kvällen tog jag ett enormt skönt bad i min mosters bubbelbadkar! Efter badet så kröp jag under täcket och såg på film alldeles ensam, men det var väldigt skönt det med :)

Kusin Christoffer och Jenny :)

Jenny och Christoffer, haha!

Mormor och morfars katt Agnes är lite speciell, hon trivs att sova i en skål...

Mosters underbara bubbelbadkar!

Julafton: Vi åt Gröt till frukost/lunch, muums! Lite senare på dagen såg vi filmen Tomten är far till alla barnen och Kalle Anka klockan tre på tv! Efter det blev det jättegod julmat till middag och sedan kom tomten. Haha, Jenny var jultomte eller man kan säga att hon var monstertomte eftersom hon hade på sig en äcklig mask...Ja, iallafall så blev nog alla nöjda med sina julklappar! På kvällen blev det mys framför tvn.

Tomteluva! ;D

Jenny utklädd till tomte! Äcklig...

Julklappar!

Juldagen: Den här dagen åkte jag, moster, mamma, morfar och Jenny till Tjautjasjaur, en by 3 mil utanför Gällivare. Där fanns det hus som var extremt julpyntade! Det var rätt så coolt att det helt plötsligt var massvis med julpyntade hus i en liten by. På kvällen åt vi världens godaste mat, kött och potatis med sås, den godaste såsen jag smakat! Det var mormor som gjorde den. Efter maten såg vi på film och bara tog det lugnt.

 

Bilden blev inte så jättebra för att det var massa rök som flög omkring

 

Ja, det var min jul det! Ett helt år kvar till nästa jul, men det kommer säkert att gå hur fort som helst. Slänger in en lista över de julklappar jag fått senare ikväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0