Gällivare

God morgon! Idag blir det att åka till Gällivare med mamma och Jenny för att fira min kusin som fyller år. Ska bli najs. Åker vid nio-tiden och kommer hem någon gång imorgon. Vi ska även äta lunch på vippabacken i Överkalix som vi kör förbi, det är så mysigt där! Förresten, jag har färgat håret mörkare, färgen hette typ chokladbrun. Är nöjd över håret och lägger kanske upp bild imorgon eller nåt.

Haha, när jag hör ordet ''Gällivare'' börjar jag tänka på när vi skulle till gruvan i Gällivare med förra klassen.

Någon säger (minns inte vem): Det är så kallt!
Moa: Men vi är ju i Gäälliivareee.

Det låter inte så kul men hon utalade Gällivare med värsta norrländska dialekten, så vi satt och skrattade åt det ett tag! En till sak som hände när vi åkte buss dit var att jag började tänka: Varför är det bilar på tågrälsen? Hahaha, jag hade för mig att vi åkte tåg så jag blev rädd där ett tag, men sedan kom jag på att vi åkte buss ;) Ibland är man inte riktigt smart!

Kommentarer
Postat av: Zäta

haha gällivare låter roligt :P

2009-11-21 @ 12:14:24
URL: http://www.metrobloggen.se/Mikaelaz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0