Promenad och film

Idag har jag bara tagit det lugnt. Har gått på en timmes promenad runt sjön med musik i öronen. Tog även med mig kameran och tog lite bilder. Sedan så har jag sett film - Trade. Vi tänkte ju se den på filmkvällen igår, men det blev inte så. Jag tror att jag har gråtit varje gång jag har sett den och jag har nog minst sett den fem gånger. Den är så himla bra! Tröttnar aldrig. Den handlar iallafall om när flickor/pojkar smugglas över gränsen till USA och sedan säljas. Den som gör den mest sorglig är nog att det händer på riktigt allt det här. Jättehemskt tycker jag! Jag fattar inte hur någon skulle vilja köpa en flicka för en stor summa med pengar och sedan utnyttja henne även fast denna människa vet att hon inte vill vara där med detta perversa äckel. Och det kan ju vara flickor i 13-års åldern som det gör i den här filmen. Det skulle kunna vara jag! Jag tror inte att man fattar hur hemskt det måste vara för dem. Det är svårt att förstå.





Lite höstbilder kom där och även en bild på mig i min sköna halsduk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0