Göteborgsresan

Dag 1, 6 juli: Jag, Jenny, mamma, min kusiner och min moster kom fram till goa Göteborg vid elvatiden efter en rätt så sömnlös natt på tåget. Vi strosade runt på stan, var på Universeum, åkte med paddanbåten (vi köpte Göteborgspasset och då ingick Universeum och paddanbåten i det) och efter det åkte vi till vandrarhemmet som var en bit utanför centrum. Vi var väldigt trötta så vi somnade väldigt tidigt!

När vi var på Universeum fick jag lust att pussa en groda..

Jenny och kusin Christoffer

Astronaut x3

 

Dag 2, 7 juli: Vi åkte till Lisberg på förmiddagen och var där till på kvällen, hela elva timmar! Tiden gick väldigt snabbt och det var riktigt roligt där. Mina favoriter av karusellerna var Balder och Hanghai! Vi spelade en del på chokladhjulen, men ingen av oss vann. :(

 

Ben&Jerryglass på Ben&Jerryfiket på Liseberg ♥

 

Dag 3, 8 juli: Den här dagen så var det dags för shopping (jag kan visa upp vad jag har köpt senare)! Så vi gick på stan hela dagen och på kvällen åt vi på en grekisk restaurang. Det var gott, men långt ifrån lika gott som i Grekland. Efter middagen så åkte vi till vandrarhemmet och spelade kort! :)

 

Dag 4, 9 juli: Vi lämnade vandrarhemmet innan elva och då gick vi på stan ett tag och så åkte vi Göteborgshjulet! Strax innan tre hoppade vi på tåget hem. Jag saknar Göteborg himla mycket! Staden var så mysig och folket så trevliga!

 

Bild från google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0