Home again

Tjotjena! Nu är jag hemma från kryssningen, som var ganska så rolig. Jag, Jenny, pappa och Suzanne åkte med tåget från Mora till Stockholm vid 11-tiden. Vi åt på Mc Donalds, och sedan traskade vi igenom Gamla Stan. Det är verkligen skitfint! Haha, det känns lite som att man går i Diagongränden i Harry Potter. Sen gick vi till Båten och stod i kö för att få gå in. 17.15 fick vi gå in i båten och då gick vi till hytten. Det var jättefint. Efter det gick vi omkring lite och satte hos på en par och drack drinkar medans båten åkte från land. Jag tog knattedrick som bestod av cola och en blinkade nyckelring. Jag fick smaka två klunkar av Jennys drink, men den smakade bara sån där röd fanta. Sen gick vi till Tax Free affären. Jag köpte dock inget, det var ganska dyra saker där (fast det ska vara billigare där än i vanliga affärer, men det var bara märkeskläder typ, så dom blev fortfarande dyra). Klockan 21.00 åt vi bufé som var jättegod! Fanns alla möjliga sorters mat. Sen gick vi till hytten och bara pratade. Lite senare på kvällen gick vi och kollade på dom som sjöng karaoke, sen satte vi oss ner och kollade lite på nåt dansband som uppträdde, haha, inte för att jag är så förtjust i dansband. Klockan 12 gick jag och Jenny till hytten och läste, pappa och Suzanne kom typ halv 2 och då gick vi och la oss. Nästa dag så åt vi pizza till frukost och vi kollade lite i Tax Free butiken. Pappa erbjöd sig att köpa ett par blåa converseskor åt mig för 500 kr, 200 kr billigare än i vanliga fall. Tack! Vi gick upp högst upp på båten och satt där och solade ett tag. Ca 15.30 var båten framme i Stockholm. Vi gick genom gamla stan och jag och Jenny åt på Ben&Jerry glassbaren. Jag köpte även presenter. Vi åkte tog tillbaka till Mora igår kväll.

Idag blir det att åka till stan!


En båt, men inte den vi åkte med

Vår båt :D

Lite av Fun Club, jag tror det hette så


Jennys och min drink

(mer bilder kommer sen, ska till stan nu!)

Kommentarer
Postat av: Sigrid

kul att du har fått ett par till converse! Men du använder ju aldrig dom svarta så varför ska du då ha ett par blå? x)

2009-08-15 @ 16:36:31
URL: http://jaghetersigrid.blogg.se/
Postat av: linn

åh du hade coolast och roligast dricka :D

2009-08-15 @ 19:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0