NU - Malta!

Godmorgon!

Nu bär det av till Malta! Om ca en timme åker jag, mamma och Jenny till Umeå och därifrån ska jag flyga till Stockholm där jag möter några från min grupp och reseledaren. Då sover vi över i Stockholm på hotell och flyger sedan vidare till Malta imorgon tidigt på morgonen (med en liten mellanlandning i Frankfurt)! Det som är lite konstigt att jag är den enda som åker från Umeå, det är inte någon annan som åker därifrån... Men det ska nog gå bra att åka ensam, jag har ju gjort det förr!

Jag har varit ganska off på bloggen på sistonde och det lär fortsätta i tre veckor framöver! Jag måste säga att jag kommer att sakna mina vänner så jäkla mycket... det är inte ofta vi är borta från varandra så här länge.. puss på er ♥

Nu ska jag kolla så torka håret och kolla så att allt är nerpackat!

Bjuder på en bild från då vi var 15 pers hos Olivia och lagade tacos tillsammans!

Inte lugn alls

Okej, jag tar tillbaka det där jag sa om att jag var lugn.

Det närmar sig

Woho, bra att du uppdaterat Olivia!! :D ♥ Nu är det min tur.. jag håller just nu på med packningen till Malta. På tisdag åker jag, mamma och syster ner till Umeå. Där tar jag flyget, med alla andra som ska på språkresa, till Stockholm och sover där på hotell en natt. Nästa dag flyger vi mot Malta, men det blir en mellanlandning i Frankfurt också!

Egentligen är jag ganska lugn, lugnare än vad jag trodde att jag skulle vara! Det ska bli grymt roligt, men väldigt nervöst eftersom jag åker själv. Men allt kommer att ordna sig, det är så jag tänker just nu! Kanske därför jag är så lugn som jag är? :)

I Gällivare

Hej! Jag befinner mig just nu i Gällivare hos min moster och mina kusiner. Jag och Mamma gjorde bort massa grejer till Maltaresan (bland annat växla pengar) och sedan åt vi lunch på Baan Thai. Strax innan tre hoppade vi på tåget till Gällivare! Här är även min syster för hon sommarjobbar här på LKAB!

Så det är här vi ska fira midsommar! Det blir nog mysigt. :) Just nu sitter jag och lyssnar på Ulrik, åh han har en så fin och personlig röst och han verkar även vara en väldigt skön person! ♥

Super 8

Idag har jag gått på stan med Moa! Vi gick runt i alla olika butiker och fikade på Take Away. Vi satt där ett väldigt bra tag och funderade på vad vi skulle göra. Efter mycket tänkande bestämde vi oss för att gå på bio! Vi hittade en film som lät hyfsad, Super 8!

Nu måste jag rusa till bussen, vi hörs!

1 week

Jag vill verkligen åka iväg nu! Det går så segt fram här hemma, vädret suger... Det bara öser ner! Nu vill jag till Malta, lära känna nya människor, uppleva spännande saker och vara bland sol och värme. En vecka kvar nu!!

Världens finaste bästavän ♥

Rix Fm Festival

Igår var jag, Hanna och Linn på Flygets dag/Rix Fm Festival! Här är lite bilder som fotografen Hanna tog!

Danny hoppar fallskärm! Ååh, jag vill också..

Ulrik Munther! Äntligen fick jag se denna kille som jag älskat sedan han vann Lilla Melodifestivalen ♥

Älgen..

Jag vaknade för cirkus en timme sen! Anledningen till det är natten i tältet.. haha, men det var en rolig kväll/natt iallafall!

Jag, Linn, Hanna, Andreas, Erik och Axel tältade vid vattnet igårkväll. Vi lyssnade på musik, åt gott och pratade en massa! En sak som var mindre kul var att jag och Linn trodde att vi hörde en älg.. Vi hörde nåt som lät och vi blev helt uppspelta och ljudet (älg som typ skriker haha) kom tillbaka hela tiden och ljudet kom närmare och närmare. Vi sprang ut och in ur tältet klockan fyra på morgonen och planerade vad vi skulle göra om älgen kom. Det läskigaste var att Linn sagt innan vi skulle tälta ''Tänk om det kommer en älg!''. Efter typ 20 minuter så visade det sig att det var Axel och Erik som hade spelat upp nåt ljud med Axels iphone, från deras tält, som lät exakt som en älg... Oförlåtligt ju :(

Det blev bara nån timmes sömn inatt, men det var kul! Nu ska jag snart åka iväg till pappa och hämta mina grejer där och sedan bo hos mamma fram till resan till Malta. Nu börjar det pirra rejält i magen.. :D

Tältning på G

Ikväll ska jag, Linn, Hanna, Erik, Axel, Andreas och Marcus tälta! Det kommer nog bli roligt och mysigt. Jag älskar att sova i tält! Förövrigt så har sommarlovet börjat väldigt bra med världens bästa vänner! Om lite mer än en vecka åker jag till Malta, därefter till Mora för att besöka släkt och sedan hem precis lagom till Lulekalaset. Hoppas på en underbar sommar!

Det kändes grymt härligt då jag tryckte bussskolkortet en sista gång!

Vattenkrig

Härlig kväll på Lulviken med Hanna, Marcus, Erik, Andreas, Oskar, Max, Axel och Calle! Vi spelade lite kubb (jag känner att jag börjar bli lite less på det.. och det är inte speciellt kul att spela i sand, mycket svårare än på gräs hehe) och hade lite vattenkrig! Efter ett tag var det bara jag och det fyra förstnämnda kvar och då gjorde vi upp en brasa och planerade lite saker!

Nu har jag börjat inse hur härligt det är att cykla! När jag cyklade hem igenom stan var det alldeles tyst och lugnt, så skönt att cykla då. Liite kallt bara, det var 13 grader ute då jag kom hem vid tolv ungefär..

Sol och skönt

Nu är det varmt och skönt igen, härligt! Jag har solat ute på altanen hela dagen med musik i öronen. Jätteskönt! Nu känner jag mig sådär somrig och jag älskar det!

Nu ska jag ut och äta med pappa och senare ikväll blir det att fara till Lulviken med ett gäng kompisar!

Bjuder på två bilder, som Hanna tagit, från Lulviken där vi var i lördags!

Jessie J

Denna tjej är grym! Åh gud vilken röst hon har, otroligt!

Who you are

Who's laughing now

Jordgubbar doppade i smält choklad

Hej! Igår bowlade jag, Linn, Hanna, Axel, Marcus och Erik på Tuna! Det var hur länge som helst sedan jag bowlade sist, jag minns det inte ens. Det gick sådär för mig, och vi tävlade killarna mot tjejerna och killarna vann ganska stort.. men vi tar dom nästa gång! ;)

På kvällen cyklade jag, Hanna och Linn till Mc Donalds och köpte mc flurry ballerinakladdkaka ♥ Sedan cyklade vi vidare till kvantum och köpte jordgubbar, hallon, vit och ljus choklad! Vi köpte även nån läskig dricka med smak av kokos, banan och ananas.. vi cyklade sedan vidare hem till mig. Vi såg film och doppade bären i chokladen som vi smälte! Det var bland det godaste jag någonsin ätit!

De sov över hos mig och vi somnade framför en film! Vi vaknade nångång vid 10 idag och de åkte hem vid 3. Nu ska jag snabbt göra mig i ordning för jag ska till mormor och morfar!

Dress

Den där härliga sommarvärmen vi hade i några dagar försvann lika snabbt som den kom.. nu är det 13 grader ute, känns inte precis som sommar? Iallafall, snart ska jag och ett gäng vänner iväg och bowla på Tuna! Det passar bra när det inte är toppväder ute :D

Tänkte visa hur jag såg ut på skolavslutningen! Klänningen är från Vila och jag älskade den från första ögonblicket jag såg den. Haha, nu låter jag lite knasig, men jag tyckte att den var så fin och jag hoppades, hoppades att den skulle sitta bra och det gjorde den också! Billig var den också, ett riktigt kap!

Bikinis

Idag har jag tre nya bikiniöverdelar! Det kändes nödvändigt nu till sommaren och speciellt till språkresan till Malta! Jag köpte även en nederdel som passar till den vita, de andra kan jag ha tillsammans med min svarta underdel. De kostade 99 kr/st! De randiga är från BikBok och den blommiga från Åhléns.

Lulviken

Igår cyklade jag, Linn, Hanna, Moa, Axel, Marcus och Erik till Lulviken! Det var jätteskönt ute och skönt att doppa sig i vattnet! Vi badade, lyssnade på musik, solade och spelade kubb. Jag undrar hur mycket vi har spelat kubb.. vi gör det hela tiden nu för tiden!

Senare på kvällen så grillade vi (förutom Linn, hon kunde inte) hamburgare hos Hanna! Blåbärspaj och sockerkaka till efterrätt, mums! Gissa vad vi gjorde mer förutom att äta grillat? Juste, vi spelade kubb.. ;)

Lulsundet

Här kommer lite bilder från Lulsundet! Amanda agerade fotograf under kvällen med min kamera!

Godnatt!

Jag är så trött nu så jag ska stänga av datorn. Jag har varit ute i princip hela dagen, åh jag älskar att ha sommarlov! Underbart. Men nu är jag helt slut, så måste verkligen sova. Bilder och sånt kommer imorgon! Godnatt ♥

Sommarlov!!

Åh vad skönt med sommarlov! Det känns helt underbart att vi nu är lediga från stress och plugg i 10 veckor. Åh, grymt!! Skolavslutning idag och toppenväder på det, kan ju inte bli bättre. Efter skolavslutningen åkte ganska många från klassen in till stan för att äta lunch på Exotic!

Ikväll har vi varit ett gäng på Lulsundet! Vi badade, spelade kubb (killarna mot tjejerna och jag måste säga att första gången vi spelade fick vi tjejer ner alla klossarna och killarna inga! Vi är helt enkelt bäst) och annat kul. Himla härlig kväll och det var jätteskönt i vattnet! Bilder och sånt från kvällen kommer senare för nu måste jag sova för jag ska upp tidigt imorn. Godnatt ♥

Fina 8B ♥

Svengelska

Jag gillar att facebook blandar engelska och svenska ;)

Brännbollsturnering

Idag har vi haft brännbollsturnering i skolan och min fina klass 8B vann alla våra matcher! Det var verkligen jättevarmt och skönt ute idag, men dessvärre brände jag mig på axlarna och armarna igår så jag var tvungen att ha en tjocktröja över armarna och axlarna för att inte bränna mig ännu mer så det blev sjukt varmt. Men jag ska inte klaga, jag älskar verkligen att värmen är här och nu börjar det röda på kroppen försvinna (det blir brunt, wohoo) så det var nog ett smart val att ha den där extra tröjan idag.

Igår klockan halv tolv på kvällen kom Jenny hem! Väldigt kul att träffa henne igen, men hon stannar inte så länge.. på lördag åker hon till Gällivare där hon ska jobba i sommar. Iallafall, efter brännbollsturneringen åt jag, Jenny och mamma på Östers Pärla! :D

Just nu sitter jag ute på altanen, men tyvärr inte i solen! Jag sitter i skuggan för att jag inte vill bränna mig mer, jag vill ju inte precis se ut som en tomat imorgon på skolavslutningen!

Mentorsdag

Hej! Idag har vi haft mentorsdag så då var vi på Trolltjärn med klassen. Riktigt härlig dag med ännu härligare väder! Nu känner man verkligen att sommaren är här och jag hoppas att den är här för att stanna. Idag har vi solat, spelat kubb och andra spel och vissa av oss badade! Så det blev årets första dopp för mig och det var faktiskt inte så jättekallt i vattnet!

Efter mentorsdagen gick jag hem och lade mig på gården i bikini och stekte! Nu har jag bränt mig på axlarna, det svider hehe.. men det hör till sommaren tycker jag!

Finklassen idag ♥

Varvet

Härlig dag! Skolan började med en muntlig redovisning och mitt papper där det stod allt jag skulle säga hade på nåt konstigt sätt försvunnit så jag fick improvisera, haha, men det gick faktiskt väldigt bra! Olivia har kommit hem nu från Turkiet, wohoo! Jag fick en jättefin present av henne, tack så mycket! ♥

Efter skolan drog jag, Olivia, Marcus, Erik, Axel, Pablo och Oskar till Varvet! Vi spelade spel (typ strandspel med racket), fikade och chillade i värmen. Underbart väder ute idag! Sommaren är här nu! Jag funderar på att dra ut en sväng igen och gå en prommis med musik i öronen. Åh, sommar ♥

'

Sommarvärme - ja tack!

Det blir ju bara bättre och bättre! 22+ och helsol på fredag då det är skolavslutning. Nu får vi bara hoppas på att det håller i sig och inte ändras, det vore ju toppen om vädret kunde vara så här bra!

Sommar!

Åh, nu är det junimånad vilket betyder sommar! Dock så är det ju ingen riktig sommarvärme här uppe i Luleå inte.. om man jämför med den värmen som södra Sverige haft i flera veckor! Men det tar sig väl, och då ska jag gå klädd som här uppe på bilden! Jag älskar verkligen sommaren ♥

En till sak som är riktigt bra är att på fredag ska det bli 20 grader och sol enligt klart.se! Perfekt skolavslutningsväder! Hoppas att det stämmer, då blir vi alla extra glada :D

Big Brother final

Jag ligger just nu i sängen och kollar på Big Brother finalen! Jag hoppas att Simon eller Martin vinner, spelar nog egentligen roll vem av dom som vinner. Det kommer att kännas tomt utan Big Brother när det är slut, haha... men det har blivit en vana att sätta sig framför datorn efter skolan och se ett avsnitt. Fast nu är det sommar, ska ta vara på den!

Update: Åh, Martin kom trea.. nu är det Simon som ska vinna!!

Miss you

På onsdag kommer min syster hem till Luleå i några dagar! ♥

Staden

Hej! Idag så började jag dagen med att springa runt Höträsket även fast jag inte var så pepp på det, men jag sprang runt och är nöjd över att jag gjorde det! Jag kände mig trött och seg i hela kroppen, men det gick bra så det var skönt! Funderar på att springa imorgon också, får se hur det blir med det!

Klockan 12 åkte jag och Moa in till stan. Jag var på jakt efter skor till skolavslutningen och Moa var ute efter en skolavslutningsklänning och vi båda hittade det vi sökte efter! + lite till, hehe. Det blev en hel del sommarkläder som hängde med mig hem! Jag kanske visar upp de lite senare, men jag är så dålig på att visa upp det jag har köpt i bloggen. Jag säger att jag ska visa upp det i ett inlägg senare, men det inlägget kommer aldrig haha! Lite lat är jag nog ;)

Inte länge kvar nu

Det är först nu det slog mig att det är mindre än en månad kvar tills jag sticker på språkresa till Malta! Shit, tiden bara rinner iväg. Jag är så taggad, men det är samtidigt väldigt pirrigt och jag är lite nervös. Fast det kommer nog gå jättebra!

Lite bilder från EF:s hemsida!

Fotboll

Första dagen på minilovet, riktigt skönt! Dock blev det ingen stor sovmorgon eftersom jag, Linn och Erik såg fotboll klockan 11 i regnet. Det är 2:a juni och man fryser sönder.. var är sommarvärmen som södra Sverige redan har?! Snälla, komsi komsi sommarvärme.. ♥

På tal om värme, idag far Hanna och Linn till Turkiet där Olivia redan är! Nejnej, jag är inte avundsjuk alls.. Ne, men jag hoppas att Olivia har det bra där och att Hanna och Linn kommer att ha det bra där borta i värmen!

Olivia, Linn, Hanna och jag!

Underbart!

Hej! Så himla skönt med ett kort lov nu innan sommarlovet! Allt i skolan är över förutom en redovisning i so:n som ska göras nästa vecka så det känns riktigt skönt! Direkt efter skolan for jag och solade och jag fick faktiskt en liten rand. Jag vill helst inte se ut som ett vitt spöke på skolavslutning, hehe!

Klockan fem åt jag, Marcus, Andreas, Erik, Oskar, Pablo och Axel på max och sedan blev det bio (det börjar bli en liten tradition att äta på max och sedan gå på bio hehe), Pirates of the Caribbean 4 i 3D! Första gången jag sett en 3D film på bio så det var coolt och brillorna var ännu coolare ;) Filmen var iallafall jättebra!

Efter filmen mötte vi upp Hanna och Linn på Trolltjärn och gjorde upp en brasa. Vi spelade kubb och satt med filtar och värmde oss runt brasan! Det känns nästan som sommar nu, det är bara den riktiga värmen som saknas!